Japanese subtitles or not?

Hi!
Looking at the Steam page I thought the game was going to be localized in Japanese too, but there is nothing said about Japanese language in your FAQ.
Who should I trust?
I am French so I don't need it personally, but I know quite a few people who want to play it in Japanese, so I'd love it to be localized.

Thanks!

Salut @Japonpoko :smiling_face_with_open_mouth_smiling_eyes:
Le Japonais sera bien disponible pour A Plague Tale: Innocence sur les versions PC dès le premier jour. Elle risque d'arriver un peu plus tard sur les versions consoles.
Merci pour votre soutien 🙂 bonne soirée!

Merci beaucoup pour la réponse !
Voilà qui va faire plaisir à ma petite amie en tout cas !
J'espère qu'on aura vite des informations sur la version console (même si je ne pense pas être capable d'attendre, et finirai probablement sur la version PC).

Bon courage pour la dernière ligne droite, vous faites du super boulot !

Bonjour à l'équipe.
J'ai été très surpris de constater que le jeu était finalement sorti sans les sous-titres japonais sur PC (steam), et que leur mention (sur Steam notamment) avait même été effacée entre temps.
Que se passe-t-il ? Est-ce que vous n'avez simplement pas eu le temps de les intégrer immédiatement, mais ils arriveront bientôt ? Auquel cas, quand exactement ?

J'espère sincèrement que ce n'est pas une confusion entre le japonais et le chinois...

Hello @Japonpoko
Oui, effectivement. Désolé pour ce désagrément: nous avons des petits soucis avec la traduction japonaise que nous retravaillons actuellement. Elle sera bien disponible sous quelques semaines. Désolé une nouvelle fois pour ce désagrément, ils sont bien en route!

Related to this: When will the Japanese version be released for PS4? It still does not show up on the jp store.

(If possible, please keep all 3 dub options available for PS4 Japan. Many Japanese might prefer the FR dub to EN. Ah and do not localise via Oizumi Amuzio. No game localised by them has ever been a Jp success. For good reasons 😕)

Merci de nouveau pour la réponse @Raibi
La présence des sous-titres était à la base inespérée (je ne compte plus le nombre de jeux occidentaux non traduits au Japon), donc je vais juste faire preuve de patience et vous souhaiter bon courage pour nous obtenir une traduction de qualité. Si vous la retravaillez, c'est probablement que le premier résultat n'était pas satisfaisant selon vous, ce qui est rassurant en un sens. On est derrière vous ! (et dans le bon sens du terme)

@Veldrin
I don't know if you understand French, but in the event you wouldn't, part of the answer is in Rabi's first message. The PS4 version of the game in Japan will be delayed. I guess they have no date to share for now, otherwise we would already know. Let's hope the game works well enough to give them enough time to work on the Japanese version as well!

@japonpoko
Thank you for your kind reply. I am German (living in Tokyo) but know enough French to get the main info from the texts.

This is how I understood:

  • Steam: Problems with the Japanese subs. Fixing the texts, thus Jap. support will be delayed by several weeks.
  • PS4 Japan: store release delayed

Now, if the console delay will as well be 'several weeks', I am happy to just wait. But if they release with some japanese partner (hopefully not Amuzio), the release might as well take months or a year. Then I would prefer to just import a copy from good old l'Europe. So any roundabout date/ release goal would help. Lets see if they can tell us more within the next days.

Hope the JP Steam ver arrives soon for your friends. ^^
Best regards, Marc

last edited by Veldrin

Finally. So Japanese until end of June and even Korean support on its way. Will try to recommend the game to everyone I know around here. 😀

Hey @Veldrin,

Yes, we tried working hard on them and delayed them because we wanted them to be way better for players to fully enjoy the game. I hope you and your friends have a blast playing A Plague Tale: Innocence. Please, feel free to send us your feedbacks!